تماس با ما
09367716064
ایمیل
info@rkhe.ir
ساعات های کاری
8 صبح الی 19

گرافیک محیطی

اینفوگرافیک

مغز انسان ها علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری اطلاعات برای مغز ما آسانتر از فهم شکل نوشتاری آنها است. به همین دلیل است که امروزه شیوه ای جدید به نام “اینفوگرافیک” معرفی شده است ; که مخفف دو کلمه اطلاعات و گرافیک  بوده و یکی از بهترین شیوه های انتقال مطالب پیچیده به شمار می‌آید. با آرخه همراه باشید.

اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و … مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به تصویر درمی آورند تا پیام به صورت سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل گردد.

کاربردهای اینفوگرافیک

از جمله کاربردهای اینفوگرافیک میتوان به استفاده از آن در حوزه آموزش، تبلیغات، گزارش نویسی، ارائه و … اشاره کرد. استفاده از اینفوگرافیک‌ها باعث می‌شود تا حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است بسیار پیچیده، سردرگم کننده و طولانی باشد. به سادگی در قالب یک تصویر به مخاطب ارائه نمود و مخاطب نیز آن را تا مدت‌ها به خاطر بسپارد.

پیکتوگرام

پیکتوگرام نوعی نماد بصری است که معنای خود را از طریق شباهت تصویری اش با یک شی فیزیکی به بیننده منتقل می کند. این مفاهیم می تواند هشدار دهنده، راهنمایی کننده و … باشد. از این نشانه ها برای آسان شدن ارتباط با مخاطب در یک محیط استفاده می کنند، از آن جایی که مخاطبین می توانند با فرهنگ ها و زبان های متفاوتی باشند، نشانه های تصویری و نوشتاری باید در همه جای دنیا نقش خود را به عنوان یک راهنما به خوبی ایفا کنند و به نوعی جهانی باشند.

می‌توان گفت که پیکتوگرام‌ها یک زبان جهانی هستند و برای کودکان، بزرگسالان، سالمندان و معلولان نشانه‌های مشخصی هستند که آن‌ها را به‌راحتی به مقصد موردنظر سوق می‌دهد.

تفاوت پیکتو گرام و لوگو

به طور خلاصه می توان گفت که تفاوت پیکتوگرام با لوگو این است که  لوگو یک کلمه است و پیکتوگرام یک تصویر و یک نشان ترکیبی هم ترکیبی از این دو به شمار می آید. لوگو یک عنوان به اشکال و صورت های مختلف گرافیکی است که طراحی این اشکال به سلیقه و خلاقیت طراح آن بستگی دارد، در صورتی که پیکتوگرام یک تصویر گرافیکی ساده است که هر شخصی با دیدن آن به مفهوم مورد اشاره اش پی می برد.

امروزه استفاده از پیکتوگرام ها در وب سایت ها و نرم افزارها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و اینگونه نشانه ها در صفحه های نمایش کامپیوتر ها و گوشی های همراه به منظور هدایت بهتر کاربر استفاده می شوند.

طراحی مسکات(Mascots)

طراحی مسکات (Mascots) و طراحی کاراکتر سالیان سال است که در تبلیغات برای ترویج هر چه بهتر و بیشتر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند . برندهای پر سابقه‌ای چون کوکاکولا از طراحی مسکات و طراحی کاراکتر برای ارائه‌ی تصویری دوست‌داشتنی‌تر از برند خود به مخاطبان و مشتریان بهره‌ی فراوان برده‌اند.

برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، رواج شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر نه تنها از ارج و قرب مسکات و کاراکتر کم نکرده است، بلکه با بیشتر از هر زمان دیگری بر محبوبیت و شهرت مسکات‌ها و کاراکترها افزوده است . از این طریق بازار تقاضا برای طراحی کاراکتر و طراحی مسکات را از هر زمان دیگری گرم‌ تر نیز کرده است.

طراحی هنرمندانه‌ی مسکات و شخصیت برای هر برند یا کسب و کاری امکان شناسایی و تشخیص آن را از سوی مشتریان و مخاطبان به میزان قابل توجهی بالاتر می‌برد.

طراحی مسکات باعث می‌شود تا چهره‌ای ملموس از کاراکتر برند مدام در برابر دیدگان مخاطبان قرار بگیرد . از این طریق امکان شناسایی و تشخیص برند بالاتر برود. طبیعی است هر چه یک برند به مدد طراحی مسکات یا کاراکتر بیشتر دیده شود، بهتر نیز در حافظه‌ی مخاطبان ماندگار و جاودانه می‌شود. 

تمامی حقوق مربوط به تیم آرخه میباشد.
has been added to the cart. View Cart